Regulamin
Regulamin
z dnia 02 lutego 2019 r.
sprzedaży konsumenckiej towarów w
sklepie internetowym „Art Crop”
ZASADY
OGÓLNE
§
1
1. Regulamin
określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie
sprzedaży i dostawy towarów na odległość, tj. bez równoczesnej
obecności stron umowy, a także wnoszenia i rozpatrywania reklamacji
Kupujących oraz zwrotu towarów, prowadzonej w sklepie „Art Crop”
(dalej zwanym „Sklepem” lub „Sprzedającym”), w sieci
internet pod adresem https://artcrop.pl
w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest ART CROP Aleksander Chomicki, Zabajka 281, 36-060 Głogów Małopolski, NIP 819 166 81 72 REGON 369235349, tel. +48 733 469 179, email. sklep.artcrop@gmail.com
2. Kupującym
w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest wyłącznie konsument w
rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego.
§ 2
1. Niniejszy
Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży towarów wyłącznie w
Sklepie prowadzonym w sieci internet pod adresem https://artcrop.pl Sprzedający może prowadzić sprzedaż towarów w inny sposób,
także poprzez inne sklepy lub internetowe platformy sprzedażowe.
Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do sprzedaży towarów przez
Sprzedającego poza Sklepem „Art Crop” prowadzonym poza adresem
https://artcrop.pl
podaje cenę towaru w złotych oraz w wartościach brutto (z
wliczonym podatkiem VAT).
2. Podana
cena towaru nie obejmuje kosztu dostawy towaru do Kupującego, które
są kalkulowane na podstawie poniesionych kosztów dostarczenia
towarów do Kupującego. Informacje o kosztach przesyłki podane są
każdorazowo przy opisie towaru.
3. Sprzedający
ma obowiązek dostarczać towar wolny od wad.
§ 3
1. Użytkownikiem
Sklepu może być każda osoba fizyczna będąca konsumentem, po
przeprowadzeniu prawidłowej rejestracji w systemie
Sklepu.
2. Rejestracja
w systemie Sklepu następuje poprzez podanie przez Kupującego adresu
poczty elektronicznej.
3. W
związku z realizacją zamówień, w szczególności udokumentowania
sprzedaży oraz dostawy towarów, Sprzedający może przetwarzać
następujące dane podane przez Kupującego:
1) imię i
nazwisko,
2) adres zamieszkania,
3) adres poczty
elektronicznej,
4) adres dostawy,
5) numer
telefoniczny.
4. Sprzedający
może przetwarzać dane osobowe podane przez Kupującego wyłącznie
w celu prawidłowego wykonania zobowiązań wynikających z zawartych
umów, w tym umowy sprzedaży, a w szczególności:
1)
udokumentowania sprzedaży w sposób przewidziany przepisami
prawa,
2) dostawy towarów w sposób i na adres wskazany przez
Kupującego,
3) obsługi zwrotów oraz
reklamacji.
5. Sprzedający
przetwarza podane przez Kupującego dane osobowe na podstawie zgody
wyrażonej przez Kupującego, a także w sposób zgodny z ustawą o
ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą
elektroniczną. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych, a także
ich poprawiania oraz zwrócenia się z żądaniem ich
usunięcia.
6. Sprzedający
nie przekazuje i nie udostępnia danych osobowych innym
administratorom danych, z wyjątkiem sytuacji niezbędnych do
prawidłowego wykonania zobowiązania.
7. Podanie
danych osobowych przez Kupującego jest całkowicie dobrowolne,
jednak jest wymagane dla prawidłowego wykonania zawartej umowy.
8.
Kupujący może zwrócić się do Sprzedającego z wnioskiem o
usunięcie jego konta użytkownika Sklepu. W takim przypadku
Sprzedający usuwa dane związane z aktywnością Kupującego w
Sklepie. Sprzedający może przetwarzać dane związane z zawartymi
umowami sprzedaży, w szczególności w okresie niezbędnym do
rozpatrywania reklamacji i innych roszczeń Kupujących.
SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ, PŁATNOŚCI
§ 4
1. Informacje
podane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu
art. 71 kc. Żadna z informacji podanych w Sklepie przez
Sprzedającego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu
cywilnego.
2. Wyrażone
przez Sprzedającego zaproszenie do zawarcia umowy określa w
szczególności:
1) rodzaj towaru, jego producenta,
2)
krótki opis towaru,
3) cenę towaru,
4) przewidywany
czas realizacji zamówienia,
3. Kupujący
może złożyć Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży
towaru poprzez wybór towaru przy użyciu stosownej funkcjonalności
Sklepu (dodając do „koszyka” i zatwierdzając zamówione towary
w koszyku).
4. Składając
ofertę Kupujący podaje dane i informacje niezbędne do prawidłowego
zrealizowania zamówienia, w szczególności dane wskazane w par. 3
ust. 3.
§ 5
1. Sprzedający
niezwłocznie po otrzymaniu oferty potwierdza Kupującemu jej
przyjęcie, za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty
elektronicznej Kupującego.
2. Sprzedający
może, niezwłocznie po otrzymaniu oferty od Kupującego, odmówić
przyjęcia oferty, jeśli jej realizacja będzie niemożliwa.
3. Po
przyjęciu oferty przez Sprzedającego Kupujący może dokonać
płatności ceny za towar oraz przesyłkę w jeden z wybranych przez
siebie sposobów:
1) przelewem bankowym, bezpośrednio na
rachunek Sprzedającego,
2) poprzez bezpieczny system
transakcyjny
Operator Płatności Shoplo - Blue Media S.A.
Centrum Pomocy:
+48 58 7604 844 - połączenie płatne zgodnie z taryfą operatora
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 22:00
- oraz w sobotę w godzinach od 8:00 do 16:00
Całodobowo do Państwa dyspozycji jest też adres mailowy: platnosci@bm.pl
3) gotówką, przy odbiorze towaru
od kuriera lub pracownika InPost, przy wyborze dostawy za
pobraniem.
4. Dostawa
towarów następuje w jeden z następujących, wybranych przez
Kupującego sposobów:
Paczkomaty 24/7 -11.60 zł
Kurier InPost -15,68 zł
Kurier InPost 24h - 16,68 zł
Kurier InPost za pobraniem - 17,68 zł
Kurier InPost 24h za pobraniem - 18,68 zł
5. Szczegółowa
opłata za dostawę towarów podana jest przy każdej ofercie
sprzedaży, a jej wysokość zależna jest w szczególności od
wybranego sposobu dostawy oraz rodzaju, gabarytów i ciężaru
towaru.
6. Ceny
oraz opcje przesyłki dotyczą wyłącznie zamówień z dostawą
realizowaną na terenie Polski. Dostawę dla zamówieeń za granice
naszego kraju prosimy indywidualnie ustalać z obsługa naszego
sklepu
§ 6
1. Sprzedający
realizuje zamówienie w terminie określonym przy każdym z rodzaju
towarów, na który składają się czas realizacji i czas
dostawy:
1) czas realizacji „Wyślemy w ciagu 24 godzin” –
towar jest w magazynie, wysyłka nastąpi w terminie 24 godzin od
dokonania zapłaty ceny za towar oraz opłaty za przesyłkę, lub od
wyboru dostawy za pobraniem,
2) czas realizacji „Wyślemy w
ciagu 24 godzin” – towar jest w magazynie, wysyłka nastąpi w
terminie 72 godzin od dokonania zapłaty ceny za towar oraz opłaty
za przesyłkę, lub od wyboru dostawy za pobraniem,
3) czas
dostawy InPost – zgodnie z regulaminem InPost 1-2 dni robocze (może się przedłużyć do 2-4 dni)
4) czas dostawy InPost 24h –
24 godziny, czyli najczęściej zaraz po złożeniu
zamówienia,
przy czym dostawa towaru następuje w terminie
będącym sumą czasu realizacji i czasu dostawy.
2. Jeśli
realizacja zamówienia będzie niemożliwa ze względu na choćby
przejściową niedostępność zamówionego towaru, Sprzedający
niezwłocznie informuje o tym Kupującego, wskazując równocześnie
na prawo do:
1) odstąpienia przez Kupującego od umowy w
całości. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego,
Sprzedający niezwłocznie zwraca całą zapłaconą przez Kupującego
cenę oraz poniesioną opłatę za dostawę. Sprzedający zwolniony
jest z obowiązku wykonania zamówienia w całości,
2)
odstąpienia przez Kupującego od zamówienia w części. W przypadku
wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie
zwraca odpowiednią część zapłaconej przez Kupującego ceny.
Sprzedający wykonuje zamówienie w pozostałej
części,
3. Niezależnie
od postanowień ust. 2, jeśli realizacja zamówienia będzie
niemożliwa ze względu na choćby przejściową niedostępność
towaru, Sprzedający może, za zgodą Kupującego, dostarczyć inny
towar o tym samym przeznaczeniu i tej samej jakości oraz cenie.
Kupujący ma prawo zwrócić dostarczony w ten sposób towar na koszt
Sprzedającego, z zachowaniem 14-dniowego terminu.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO Z TYTUŁU WAD TOWARÓW
§ 7
1. Sprzedający
na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i
prawnych (RĘKOJMIA).
2. Sprzedający
ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych
w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (RĘKOJMIA).
3. W
przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została
stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje
się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na
Konsumenta.
4. Konsument
jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
1) złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
2) złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
Chyba że Sprzedający
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak
rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo
Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5. Konsument,
może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności
z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia.
6. Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest
nieistotna.
7. Konsument
jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
1) żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad;
2) żądać usunięcia
wady.
8. Sprzedający
jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
9. Sprzedający
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób
wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową
wymagałoby nadmiernych kosztów.
10. W
przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może
żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po
dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak
zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów
przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od
Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego
zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie
niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest
upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11. Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres
reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej
zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie
utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz
Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie
niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
12. Koszty
wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji
opisanej w §7 pkt 10.
13. Sprzedający
obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie
wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od
umowy.
14. Sprzedający
w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
1) oświadczenia
o żądaniu obniżenia ceny;
2) oświadczenia o odstąpieniu
od umowy;
3) żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
4)
żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się,
że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie
Konsumenta.
15. Sprzedający
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi.
16. Roszczenie
Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną
od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia
wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest
rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi.
17. W
przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta
termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch
lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z
tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed
upływem tego terminu.
18. W
terminach określonych w §7 pkt 15-17 Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu
wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do
złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny
rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany
rzeczy lub usunięcia wady.
19. W
razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z
uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień,
przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do
czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje
się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do
wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących
Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia
ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia
mediacji.
20. Do
wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy
sprzedanej stosuje się §7 pkt 15-16, z tym że bieg terminu
rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o
istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady
dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym
orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się
prawomocne.
21. Jeżeli
z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu
od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody,
którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o
istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za
które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności
może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania,
przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych
nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści,
a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów
procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na
zasadach ogólnych.
22. Upływ
żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania
uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie
zataił.
23. Sprzedający
o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego
na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż
w terminie przewidzianym w prawie.
§ 8
1. Kupujący
może w terminie 14 dni od dnia dostarczenia towaru do Kupującego
odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów.
2. Kupujący
odstępuje od zawartej umowy sprzedaży składając Sprzedającemu
oświadczenie o odstąpieniu od umowy w dowolny sposób, a w
szczególności:
1) na formularzu drogą elektroniczną, przy
wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy lub innego
stosownego,
2) przez wysłanie oświadczenia drogą listowną
na adres przedsiębiorcy: ART CROP Aleksander Chomicki, ul. Sosnowa 91, 36-060 Głogów Małopolski.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
a)
do przesłania drogą elektroniczną np. e- mailem na aders:sklep.artcrop@gmail.com
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ART CROP Aleksander Chomicki, ul Sosnowa 91, 36-060 Głogów Małopolski, NIP 819 166 81 72 REGON 369235349, tel. +48 733 469 179, email. sklep.artcrop@gmail.com
– Ja/My __________________
niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy:
_____________________________________________
_____________________________________________
–
Data odbioru towaru : ___________________
– Imię i nazwisko
konsumenta : ___________________________
– Adres konsumenta
: ___________________________
Data przesłania formularza :
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
4. W
przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą.
Jeżeli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy
zanim Sprzedający przyjął jego ofertę w sposób określony w par.
5 ust. 1 regulaminu, oferta przestaje wiązać.
5. W
przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić
rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni
od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Kupujący ponosi
tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
6. Sprzedający
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Kupującemu
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny
niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu
Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
7. Sprzedający
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
8. Sprzedający
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Zważywszy,
że Sprzedający poinformował Kupującego o prawie do odstąpienia
od zawartej umowie, a także sposobie i terminach odstąpienia,
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru
będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§ 9
1. Sprzedający
informuje Kupującego, że określone w par. 8 regulaminu prawo
odstąpienia od umowy nie
przysługuje Kupującemu w
odniesieniu do umów sprzedaży:
1) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
2)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy w
szczególności produktów personalizowanych przy których na
życzenie Kupującego została przeprowadzona istotna ingerencja w
strukturze produktu jak np. grawerowanie mechaniczne,laserowe);
3)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
5) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
6) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
8)
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę.
REKLAMACJE
§ 10
Każdy
użytkownik Sklepu może wnieść do Sprzedającego reklamację
związaną z nieprawidłowością w funkcjonowaniu Sklepu lub zawartą
umową, a w szczególności:
1) dotyczącą towaru, co do
którego strony zawarły umowę sprzedaży,
2) sposobem
dostarczenia towaru,
3) nieprawidłowością w
funkcjonalnościach Sklepu,
4) opisem produktów.
1. Produkty
oferowane w sklepie są fabrycznie nowe i oryginalne. Sprzedający
odpowiada za wady fizyczne lub prawne Towarów na zasadzie art. 556 i
następnych Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedający
podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego
funkcjonowania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej
wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie
wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
4. Każda
rzecz kupiona w sklepie może być reklamowana z zachowaniem terminów
i warunków reklamacji określonych odpowiednimi przepisami prawa,
jeśli posiada wady, stanowiące o jej niezgodności z zawartą umową
sprzedaży.
5. Reklamację
można złożyć drogą pocztową poprzez odesłanie towaru wraz z
pisemnym opisem wady lub formularzem reklamacyjnym pobranym ze strony
Sklepu i dowodem zakupu w Sklepie, listem poleconym lub inną formą
przesyłki, na adres:
ART CROP
Aleksander Chomicki,
Zabajka 281, 36-060 Głogów Małopolski
NIP 819 166 81 72 REGON 369235349,
tel. +48 733 469 179, email. sklep.artcrop@gmail.com
Klient
otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14
dni liczonych od dnia następnego od otrzymania przez Sklep przesyłki
zawierającej reklamowany towar.
6. Jeżeli
Towar ma wady, Klientowi przysługują następujące roszczenia na
podstawie art. 556 oraz art. 561 Kodeksu cywilnego:
a)
złożenie świadczenia o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny
Towaru, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Kupującego wymieni Towar na wolny od wad albo
wadę usunie, albo
b) żądanie wymiany Towaru na wolny
od wad albo usunięcia wady.
7. W
przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany
wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
8. W
razie stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia towaru podczas
transportu, zaleca się aby Klient sporządził w obecności kuriera
protokół szkody lub odpowiednio - wybrał opcję dot. reklamacji na
ekranie Paczkomatu, z którego odbiera przesyłkę.
§ 11
Sprzedający
oświadcza, że:
1) nie poddał się kodeksowi dobrych praktyk
określonych w art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym
praktykom rynkowym,
2) Kupujący nie jest zobowiązany do
dokonywania jakichkolwiek zakupów w Sklepie.
ŚWIADCZENIE USŁUG - WARUNKI TECHNICZNE
§ 12
1. Sprzedający
określa następujące warunki techniczne świadczenia usług drogą
elektroniczną:
1) Kupujący powinien posługiwać się
urządzeniem pozwalającym na korzystanie z sieci internet, w
szczególności komputerem klasy PC lub podobnym,
2)
korzystanie z usług wymaga wyposażenia urządzenia w przeglądarkę
internetową w wersji Firefox XXX, MS Internet Explorer XXX, Opera
XXX, Chrome XXX – lub wyższe,
3) przeglądarka powinna
umożliwiać akceptację plików typu cookie oraz mieć włączony
interpretator JavaScript.
2. Sprzedający
oświadcza, iż w ramach systemu Sklepu wykorzystuje pliki typu
cookie aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu
internetowego 'Art Crop” przez Klienta, w szczególności w celu
utrzymania sesji zalogowanego usługobiorcy oraz dostosowania sposobu
wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb usługobiorców.
3.
Sprzedający oświadcza, że w ramach systemu Sklepu przetwarza
następujące dane eksploatacyjne użytkowników serwisu
internetowego w ramach którego prowadzony jest Sklep:
1)
adres IP,
2) wersja przeglądarki,
3) rodzaj
przeglądarki,
4) host,
5) system operacyjny.
§ 13
1. Wszelkie
spory wynikające z zawartej umowy sprzedaży podlegają rozpoznaniu
przez sądy powszechne, których właściwość określają przepisy
kodeksu cywilnego.
2. Kupujący
może, niezależnie od postanowień ust. 1, zwrócić się do
Sprzedającego z wnioskiem o polubowne załatwienie dowolnego sporu
dotyczącego zawartej umowy lub w innych sprawach dotyczących
niniejszego Regulaminu.
§ 14
1. Sprzedający
może, z ważnych przyczyn, dokonać zmian w niniejszym regulaminie.
Zmiana regulaminu następuje poprzez ogłoszenie jego nowej treści w
sklepie i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty poinformowania
Kupujących.
2. Przez
ważne przyczyny rozumie się w szczególności:
1) zmianę
przepisów prawa,
2) rozszerzenie funkcjonalności Sklepu, w
szczególności rozpoczęcie świadczenia nowych usług przez
Sprzedającego,
3) zmianę sposobu świadczenia usług
polegających na udostępnianiu Kupującym informacji
2. O
zmianie regulaminu Sprzedający informuje Kupujących poprzez
informację na stronie internetowej Sklepu oraz poprzez indywidualne
informacje skierowane na adres poczty elektronicznej. Po otrzymaniu
informacji o zmianie regulaminu Kupujący ma prawo wypowiedzenia
zawartej umowy w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania
informacji.
§ 15
W
sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się następujące
przepisy:
1) kodeksu cywilny, w szczególności w części
dotyczącej sprzedaży,
2) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).
§ 16
1. Regulamin
wchodzi w życie z dniem 25 grudnia 2014 r. i ma zastosowanie do umów
sprzedaży zawartych począwszy od tego dnia.
2. W
odniesieniu do umów sprzedaży zawartych przed tą datą regulamin
ma zastosowanie odpowiednie, to jest z uwzględnieniem różnic
wynikających z przepisów:
1) ustawy z dnia 2 marca 2000
r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1225),
2) ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz. U. Nr 141, poz. 1176, z późn. zm.).
3. Każdy
użytkownik Sklepu, który założył konto w Sklepie przed dniem 25
grudnia 2014 r., może złożyć oświadczenie o rozwiązaniu umowy o
prowadzenie konta w terminie 30 dni od wprowadzenia regulaminu.
DANE
OSOBOWE
§ 17
W
sklepie https://artcrop.pl szanujemy
prywatność Kupującego.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jego dane osobowe
przetwarzane są w celu realizacji Umowy prowadzenia Konta,
realizacji umowy sprzedaży oraz rozpatrywania reklamacji. Kupujący
przyjmuje do wiadomości, że:
1) Administratorem
jego danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji zamówienia
jest
ART CROP Aleksander Chomicki, Zabajka 281, 36-060 Głogów Małopolski, NIP 819 166 81 72 REGON 369235349, tel. +48 733 469 179, email. sklep.artcrop@gmail.com
2) Ma
prawo dostępu do swoich danych w celu ich kontroli i
weryfikacji,
3) Ma
prawo wystąpienia do Administratora o usunięcie swoich danych
osobowych, przy czym usunięcie danych przez Administratora oznacza,
że
zamówienia
danego Klienta nie mogą być realizowane, jak również, że nie
może być prowadzone Konto Kupującego.
4) Udostępnienie
danych jest dobrowolne,
5) Do
podanych informacji dostęp mają pracownicy Sprzedającego lub firmy
zaangażowane bezpośrednio w obsługę sklepu i realizację
Zamówienia, jak również w obsługę transakcji zakupu (np. firma
kurierska, której przekazywane są dane niezbędne do doręczenia
przesyłki, firmie autoryzującej transakcje płatnicze). W
wyjątkowych sytuacjach dane osobowe Kupujących mogą zostać
ujawnione organom państwowym. Sytuacja taka może zajść, gdy jest
to wymagane przez prawo lub gdy konieczna jest ochrona Operatora
przed nielegalnymi lub szkodliwymi działaniami.
6) Szczegółowe
informacje dotyczące przetwarzania przez Sprzedającego danych
osobowych zawiera dokument Polityki Prywatności.
INFORMACJE
DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient
będący konsumentem w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa ma
prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny, na
zasadach opisanych poniżej.
2. Termin
do odstąpienia od umowy sprzedaży Towarów wygasa
po upływie 14 dni od
dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Towarów lub w którym
osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła
w posiadanie Towarów.
3. Aby
skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien
poinformować Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą,
faksem lub pocztą elektroniczną), przesłanego na adres:
ART CROP Aleksander Chomicki, Zabajka 281, 36-060 Głogów Małopolski, NIP 819 166 81 72 REGON 369235349, tel. +48 733 469 179, email. sklep.artcrop@gmail.com
4. Klienci
mogą skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który
zostanie Państwu dostarczony w wiadomości e-mail bezpośrednio po
zatwierdzeniu zamówienia, jednak nie jest to obowiązkowe. Klienci
mogą również wypełnić i przesłać skanem formularz odstąpienia
od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie pocztą
elektroniczną, na następujący adres e-mail: sklep.artcrop@gmail.com.
Jeżeli Klient skorzysta z tej możliwości, Sklep prześle Klientowi
niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od
umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą
elektroniczną).
5. Do
zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali
Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego
mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy.
6. Klient
odsyła Towary, co do których następuje odstąpienie od umowy na
następujący adres pocztowy:
ART CROP Aleksander Chomicki, Zabajka 281, 36-060 Głogów Małopolski, NIP 819 166 81 72 REGON 369235349, tel. +48 733 469 179, email. sklep.artcrop@gmail.com
niezwłocznie, a w każdym razie nie
później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sklep o
odstąpieniu od
niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz
przed upływem terminu 14 dni.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.